-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:50443 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

با توجه به پيشرفت علم ژنتيك و بوجود آوردن جنين خارج از رحم و يا ازاعضا مرده قدرت الهي را براي روح بخشيدن چگونه توجيه مي كنيد؟
امكان اين مسائل هيچ تعارضي با اين مسأله كه روح را مستند به خداوند مي داند، ندارد؛ زيرا كاري كه بشر مي كند ايجاد بستري است در متن نظام خلقت الهي. به عبارت ديگر عامل حياتي بايد در بسترهاي معيني قرار گيرد تا تبديل به انسان شود. اين مسأله مي تواند جنين با لوله آزمايشگاه و يا بستر ديگري باشد. اما هر چه باشد از مواد اين نظام است كه آفريده خداوند مي باشد و بر اساس سنن و قوانين و ساز و كار همين نظام عمل مي كند تا به نتيجه برسد و در همه حال همان خداوند است كه از طريق هر يك از بسترهاي احتمالي، آثار لازم را بر طبق نواميس و قوانيني كه خود آفريده است، به ثمر مي رساند و بالاخره او است كه موجودي را داراي روح انساني مي سازد. به عبارت ديگر اين گونه فعاليت هاي بشري مثل دانه اي است كه كشاورز در دل خاك مي كارد؛ اما رشد دانه و تبديل به گياه كار خدا است و كار خدا بودن به معناي اين نيست كه خدا مستقيماً دانه را برمي دارد و به گياه تبديل مي كند؛ بلكه نظامي آفريده است كه در آن نظام به طور منظم اين مسأله رخ مي دهد. از طرف ديگر راه هاي حصول به يك نتيجه گاهي بي بديل است و گاهي بديل پذير. به عنوان مثال لوله آزمايشگاهي بديل جنين است، هم چنين ممكن است ايجاد DNAنيز راه هاي بديلي داشته باشد؛ اما همه اينها براساس يك نظام الهي است كه بشر تا ديروز قادر به كشف راه هاي بديلي كه خداوند قرار داده است نبود و امروز با رشد عقلي اي كه خداوند به او داده است، مي تواند برخي از اين راه ها را كشف كند. خلاصه آن كه همه اينها از خداوند است و هيچ منافاتي با توحيد و آموزه هاي ديني ندارد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.